بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/06/20 - 12:54
  • - تعداد بازدید: 310
  • - تعداد بازدیدکننده: 225
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان فارس:

نقش و اهمیت ریاضیات در ارتقاء قابلیت‌های کارآفرینی بی‌بدیل است

شریف گفت: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته از سال‌ها قبل به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب قابلیت‌های کارآفرینی و ریاضیات می‌تواند یک شرایط برد-برد را ایجاد کند.

~/Asset/News/News/Image/sharif.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حبیب شریف؛ رییس بنیاد نخبگان فارس ضمن تأکید بر ضرورت توجه ویژه ریاضیدانان به مقوله کارآفرینی، گفت: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، از سال‌ها قبل به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب قابلیت‌های مبحث کارآفرینی و ریاضیات می‌تواند یک شرایط برد-برد را ایجاد کند.



وی افزود: در واقع قابلیت‌های کارآفرینی زمانی می‌تواند ارزشمند باشد که دانش‌آموزان در حال یادگیری، ریاضیات را فرا گیرند. در این صورت است که دانش‌آموزان هر دو قابلیت را به طور همزمان ارتقا می‌بخشند.



وی با بیان اینکه سه موضوع آموزش درباره، در و برای کارآفرینی مفاهیم کاملاً متفاوت دارند، اظهار داشت: آموزش درباره کارآفرینی، بر مطالعه و نظریه کارآفرینی به عنوان یک پدیده دلالت دارد، یعنی آنچه که در مدارس شاهد آن هستیم. آموزش در کارآفرینی، بر آموزش عملی و نظری درباره چگونگی پایه‌ریزی شرکت‌ها دلالت دارد؛ یعنی آنچه که در سال‌های اخیر در استان‌ها شاهد آن هستیم و در آخر، آموزش برای کارآفرینی، بر یادگیری این امر دلالت دارد که دانش‌آموزان یا دانشجویان در کدام یک از فعالیت‌های اجتماعی مشارکت کنند تا به آنها فرصت اثرگذاری در فرآیند کارآفرینی و مسئولیت‌های آن داده شود.



 شریف یادآور شد: آنچه که در این زمینه باید انجام شود آموزش خلاقیت و نوآوری است. آموزش خلاقیت و ایده پردازی شامل  دو مرحله است؛ در مرحله اول، به عنوان سرمایه‌ای که دانشجویان در مراحل بعدی (به طور ویژه در مرحله‌های مربوط به نو ارزش‌آفرینی) می‌توانند از آن استفاده کنند، می‌توان به  سرفصل‌های،  تفکر و اندیشه‌ورزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، آشنایی با انواع خلاقیت، انضباط شخصی، ارتباط مؤثر، جرأت‌ورزی، مدیریت زمان و تکنیک‌های خلاقیت اشاره کرد.



وی اضافه کرد: در این مرحله افراد باید با مهارت‌های خاص خلاقیت آشنا شوند. سرفصل این دوره می‌تواند آشنایی با مبانی ایده‌پردازی بین‌رشته‌ای، حل مسئله و تصمیم‌گیری، آشنایی با اصول طراحی اتاق فکرو البته آشنایی با کار گروهی باشد.



رییس بنیاد نخبگان فارس اظهار داشت: در قسمت آموزش نوآوری، دانشجویان پس از گذراندن مراحل اول و دوم آموزش خلاقیت می‌بایست دوره‌ها و کارگاه‌هایی مانند: انواع نوآوری، چرایی و چگونگی  کسب‌وکار نوپا، بازار،  شرکت،  تفکر طراحی،  آشنایی با امکان‌سنجی طرح، آشنایی با اصول جذب و سرمایه‌گذاری و تأمین مالی خطرپذیر، آشنایی با بازاریابی و فروش، آشنایی با انواع قراردادها، آشنایی با مالکیت فکری و ثبت اختراع، آشنایی با ایجاد چگونگی شرکت‌های دانش‌بنیان را با حضور متخصصان بگذرانند تا برای ورود به این زیست‌بوم  آمادگی لازم پیدا کنند.

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 135906
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم