بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/11 - 09:48
  • - تعداد بازدید: 44
  • - تعداد بازدیدکننده: 42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور رئیس بنیاد نخبگان فارس در خبرگزاری ایرنا در روز ملی نخبگان

حضور رئیس بنیاد نخبگان فارس در خبرگزاری ایرنا در روز ملی نخبگان

دکتر حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه به مناسبت روز ملی نخبگان از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بازدید و با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد نخبگان استان فارس، دکتر شریف در نشست با مدیر و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (دفتر استان فارس) گفت: سال گذشته ۱۰ مهر، سالروز تولد شهید چمران، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان «روز ملی نخبگان» تصویب شد و امسال اولین سالی است که مراسم‌هایی به مناسبت این روز برگزار می‌شود.
به گفته وی، نشست نخبگان با استاندار فارس، تکریم از دکتر آهنگ کوثر به عنوان پدر آبخیزداری و تکریم از اولین شهید نخبه استان فارس از جمله برنامه‌های بنیاد نخبگان استان فارس طی روزهای و ماه‌های آینده اعلام کرد.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به اینکه توسعه پایدار با نیروی انسانی مستعد برتر و نخبه شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد:‌ شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در راستای نخبه‌پروری، نخبه‌شناسی و نخبه‌گماری از جمله اقدامات بنیاد نخبگان در گام اول است و تکریم و الگوسازی از شخصیت علمی این نخبگان نیز در گام‌های بعدی انجام می‌شود.
دکتر شریف افزود: شناسایی افراد مستعد باید از سطح دانش‌آموزی آغاز شود تا مشخص گردد در چه هوشی دارای استعداد است و در همان زمینه توانمند شده و مورد حمایت دستگاه‌های مختلف قرار گیرد، به عنوان مثال اگر در زمینه هوش ورزشی، مستعد است ارگان‌های ورزشی به میدان آیند و او را حمایت کنند یا اگر در زمینه هوش هنری دارای استعداد است ارگان‌های فرهنگی از او حمایت کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: نخبه یک فرد مستعد برتراست که بعد از طی دوره‌های توانمند سازی باید بتواند اثرگذار باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مجمع خیران نخبه‌پرور فارس در راستای سند راهبردی نخبگان در امور کشور اشاره و این سازمان مردم‌نهاد که از سال ۱۳۹۵ شکل گرفته، بازوی حمایتی بنیاد نخبگان توصیف کرد و افزود: مجمع خیران نخبه‌پرور استان فارس یک نسخه دیگر از بنیاد نخبگان فارس است که در آن تلاش داریم ریل‌گذاری‌هایی انجام دهیم تا در کنار منابع دولتی بتوانیم با حمایت خیران نیک اندیش دایره فعالیت های حمایتی خود از مستعدان استان را افزایش دهیم.
دکتر شریف گفت: مجمع خیران نخبه‌پرور استان فارس تاکنون ۶۶ جایزه علمی در زمینه‌های مختلف به نام بزرگان تعریف کرده است.
دکتر شریف با اشاره به اینکه توجه به دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم اولویت اول است، خاطرنشان کرد:‌ از سوی بنیاد ملی نخبگان ماموریتی به بنیاد نخبگان فارس داده شده تا با همکاری سایر بنیادهای استانی مجمع خیران نخبه پرور در سایر استان‌ها شکل گیرد. خوشبختانه تاکنون در ۱۴ استان چنین سازمان مردم نهادی راه‌‌اندازی شده است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 173472
کلمات کلیدی
مدیر فارس
خبرنگار

مدیر فارس

تصاویر