بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/04/22 - 07:05
  • - تعداد بازدید: 575
  • - تعداد بازدیدکننده: 542
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تمدید سومین مسابقه علمی شنوتک

تمدید سومین مسابقه علمی شنوتک

تمدید سومین مسابقه علمی شنوتک

سومین دوره از سری مسابقات علمی شنوتک به همت بنیاد نخبگان استان فارس  و با همکاری مجمع خیران نخبه پرور فارس و مدیریت پژوهش سراهای اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار می شود. از اهداف اصلی این مسابقات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-آشنایی نوجوانان و جوانان با علوم مختلف و جایگاه واقعی آن ها در پیشرفت و توسعه جامعه

2- ارائه اطلاعات جذاب و بروز در حوزه های مختلف علمی به نوجوانان و جوانان

3- معرفی سرآمدان و نخبگان ایرانی داخلی و خارجی به نوجوانان و جوانان در حوزه های مختلف

4- ایجاد شبکه ارتباطی میان متخصصین جوان داخل و خارج از کشور 

5- برگزاری جلسات گفتگو در زمینه موضوعات مطرح شده در پادکست در شبکه های اجتماعی گفتگو محور

 

روند اجرای مسابقه:

مسابقه علمی شنوتک بخشی از پروژه پادکست شنوتک می باشد که در قالب آن نوجوانان و جوانان بتوانند از طریق شرکت در آن، ضمن تعمیق دانسته های خود در زمینه های علمی مورد نظر، فعالیت های علمی جذابی را تجربه و با همسالان خود به اشتراک بگذارند.

بنابراین در هر فصل مسابقه ای در قالب پروژه یا طرح مساله علمی مطرح خواهد شد که مبنای مطالب مرتبط با آن مسابقه در اپیزود مربوطه در شنوتک توضیح داده خواهد شد و مخاطبان با گوش دادن به آن اپیزود در جریان روند اجرای مسابقه قرار خواهند گرفت و در مهلت مقرر نسبت به ارسال پاسخ اقدام خواهند نمود.

پاسخ های دریافتی توسط هیات تحریریه پادکست شنوتک بررسی و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایز نقدی در صورت تمایل می توانند در نشست های تکمیلی مرتبط با موضوع مسابقه شرکت نموده و با متخصصین امر در این رابطه به بحث و تبادل نظر بپردازند و به عنوان عضو افتخاری هیات تحریریه پادکست فعالیت نمایند.

 

شرح سومین مسابقه شنوتک:

همه ما می‌دانیم که تحصیلات دانشگاهی بسیار مهم و ارزشمند است، اما کافی نیست! چیزی که تحصیلات دانشگاهی را برای ورود به بازار کار و صنعت، کافی می کند، خصوصیات و شاخصه‌هایی‌ست که جهت فراگیری آن‌ها نمی‌توان به دانشگاه و دانش تئوری بسنده کرد؛ در اپیزود ۷ پادکست شنوتک، با یکی از خوش‌اوازه‌ترین مدیران صنعت ایران مصاحبه و تلاش کردیم شما را با آن خصوصیات آشنا کنیم.

 از شما علاقه‌مندان خواسته شده که با یکی از اطرافیان خود-فردی تحصیل کرده و مشغول به کار-مصاحبه کرده گزارشی تدوین کنید. ضمن پرسش و پاسخ، از ایشان بخواهید به این سوال پاسخ دهند: چه مهارت‌هایی برای ورود به بازار کار مهم رو ضروری است، اما در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شود؟

جهت تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای شرکت در مسابقه، اپیزود ۷ و ۸ پادکست شنوتک را گوش کرده و طبق دستورالعمل خواسته شده عمل کنید. همچنین جهت دسترسی به اپیزودهای پادکست شنوتک، از پلتفرم‌های   castbox  و یا Google podcast استفاده کرده و عبارت "شنوتک" را جستجو کنید.

قالب گزارش نهایی:

گزارش نهایی شما باید شامل:

1) چکیده: خلاصه‌ای از تمام چیزهایی که در مصاحبه راجع به آن بحث کرده و به نتیجه رسیده‌اید.

2) مقدمه: طرح مسئله مورد نظر و معرفی آن. بحث درمورد اهمیت مهارتی که در صنعت و بازار کار مهم است، اما در سیستم آموزشی از آن برخوردار نبوده‌‌ایم.

3) بحث و نتیجه‌گیری: خلاصه‌ای از برداشت شخصی شما از مصاحبه، تحلیل مصاحبه، توضیح کامل مهارتی که در صنعت و بازار کار مهم است اما در سیستم آموزشی از آن برخوردار نبوده‌‌ایم، ارائه پیشنهاد جهت یادگیری این مهارت‌ها و جایگاه آنها در سیستم آموزشی.

نکته ۱: پرسش و پاسخ‌های انجام شده را به صورت فایل ضمیمه برای ما ارسال کنید، اما گزارش نهایی شما دارای اهمیت بیشتری‌ست.

نکته ۲: هیچ محدودیتی در تعداد و چگونگی پرسش و پاسخ‌ها وجود ندارد.

نحوه و زمان ارسال پاسخ‌ها:

لطفا فایل pdf یا word گزارش نهایی و فایل ضمیمه خود را، به همراه اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، شماره تماس و مقطع تحصیلی) حداکثر تا تاریخ 30 تیرماه ۱۴۰۱، به آدرس ایمیل شنوتک (shenowtech@gmail.com) ارسال کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس سایت بنیاد نخبگان فارس به نشانی fars.bmn.ir مراجعه فرمایید.

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر 07136242850 داخلی 110

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 157904
کلمات کلیدی
مدیر فارس
خبرنگار

مدیر فارس