بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/16 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 787
  • - تعداد بازدیدکننده: 193
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
تمدید برگزاری مسابقه علمی شنوتک تا 15 دی ماه

تمدید برگزاری مسابقه علمی شنوتک تا 15 دی ماه

نخستین دوره از سری مسابقات علمی شنوتک با هدف کسب مهارت در جمع آوری داده ها به منظور تصمیم گیری بهتر در زندگی برگزار می شود.

~/Asset/News/News/Image/News/01400/SHENOTECK1.jpg

نخستین دوره از سری مسابقات علمی شنوتک به همت بنیاد نخبگان استان فارس  و با همکاری مجمع خیران نخبه پرور فارس و مدیریت پژوهش سراهای اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار می شود. از اهداف اصلی این مسابقات می توان به:


1- آشنایی نوجوانان و جوانان با علوم مختلف و جایگاه واقعی آن ها در پیشرفت و توسعه جامعه


2- ارائه اطلاعات جذاب و بروز در حوزه های مختلف علمی به نوجوانان و جوانان


3- معرفی سرآمدان و نخبگان ایرانی داخلی و خارجی به نوجوانان و جوانان در حوزه های مختلف


4- ایجاد شبکه ارتباطی میان متخصصین جوان داخل و خارج از کشور


5- برگزاری جلسات گفتگو در زمینه موضوعات مطرح شده در پادکست در شبکه های اجتماعی گفتگو محور


روند اجرای مسابقه:

مسابقه علمی شنوتک بخشی از پروژه پادکست شنوتک می باشد که در قالب آن نوجوانان و جوانان بتوانند از طریق شرکت در آن، ضمن تعمیق دانسته های خود در زمینه های علمی مورد نظر، فعالیت های علمی جذابی را تجربه و با همسالان خود به اشتراک بگذارند.

بنابراین در هر فصل مسابقه ای در قالب پروژه یا طرح مساله علمی مطرح خواهد شد که مبنای مطالب مرتبط با آن مسابقه در اپیزود مربوطه در شنوتک توضیح داده خواهد شد و مخاطبان با گوش دادن به آن اپیزود در جریان روند اجرای مسابقه قرار خواهند گرفت و در مهلت مقرر نسبت به ارسال پاسخ اقدام خواهند نمود.

پاسخ های دریافتی توسط هیات تحریریه پادکست شنوتک بررسی و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایز نقدی در صورت تمایل می توانند در نشست های تکمیلی مرتبط با موضوع مسابقه شرکت نموده و با متخصصین امر در این رابطه به بحث و تبادل نظر بپردازند و به عنوان عضو افتخاری هیات تحریریه پادکست فعالیت نمایند.

شرح اولین مسابقه شنوتک:

اولین مسابقه براساس علم داده ها برگزار خواهد شد و علاقه مندان با شرکت در این مسابقه با کارکرد بهتر داده ها در فرآیند علمی حل مساله آشنا خواهند شد.

با جمع آوری داده های مربوط به یکی از موضوعات مورد نظرخود یا موضوعات پیشنهادی زیر، نشان دهید که چــطور داده ها در تصمیم گیری بهتر در زندگی به ما کمک می کنند.

برای این کار حتما اپیزود شماره 5 شنوتک با عـــنوان "امپراطوری داده ها” رو بشنوید! اینکه چطور پروژه را انجام دهید و چه مراحلی رو باید طی کنید، برایتان توضیح داده شده است.

برای دسترسی به اپیزودهای پادکست شنوتک می توانید در پلتفرم های مربوط به پادکست از جمله castbox یا googlepodcast عبارت شنوتک را جستجو کنید.


مشاهده ویدیو توضیح مسابقه علمی شنوتک


مشاهده ویدیو پادکست چیست؟


مشاهده ویدیو نحوه دسترسی به پادکست ها



موضوعات پیشنهادی برای این مسابقه:

- ساعت مطالعه - چگونگی مصرف انرژی در خانه - چگونگی خرج کردن و مدیریت مالی - ساعات خواب و بیداری و مدیریت زمان - سایر موضوعات مورد علاقه خودتان

چگونگی سازماندهی داده های جمع آوری شده:

داده ها را در جدول های قابل فهم و تفسیر جمع آوری کنید، نمودارها و گراف های مرتبط را بکشید و از تکنیک های “علوم داده” استفاده کنید! (این فرآیند در قسمت 5 پادکست شنوتک توضیح داده شده)

آن چه باید به عنوان پاسخ مسابقه ارسال کنید:

جدول اصلی داده هایتان را برای ما ارسال کنید، همراه با یک گزارش حداکثر سه صفحه ای درمورد اینکه چطور داده ها رو جمع آوری کردید، چطور تجزیه و تحلیل شون کردید و بر اساس داده هایی که در اختیار داشتید به چه نتایجی رسیدید.


نحوه و زمان ارسال پاسخ ها:

پروژه هاتون رو همراه با اطلاعات شخصی (نام و نام خانــوادگی، شماره تماس و مقطع تحصیلی) نهایتا تا 15 دی ماه 1400 به آدرس ایمیل شنوتک (shenowtech@gmail.com) ارسال کنید.

   

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر 07136242850 داخلی 110






  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 135592
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم